Πως αντιμετωπίζεται η κατάθλιψη στην εργασία μετά τις διακοπές

Για τον περισσότερο κόσμο, οι πρώτες ημέρες μετά το διάλειμμα του καλοκαιριού είναι πραγματικά η ανάβαση στον Γολγοθά. Αλλά υπάρχουν τεχνάσματα που μπορεί να την κάνουν λιγότερο οδυνηρή. Βαρύθυμοι και έτοιμοι να πάρουμε φωτιά, με πονοκεφάλους, δυσπεψία, ακόμα και μυϊκούς πόνους, ξεκινάμε συνήθως τον μακρύ δρόμο που ύστερα από έναν ολόκληρο χρόνο θα μας οδηγήσει στις επόμενες διακοπές.

Ομως, το σύνδρομο της επιστροφής που οι Αγγλοσάξονες ονομάζουν «Post-Vacation Blues» (θλίψη μετά τις διακοπές) δεν είναι αθεράπευτο. Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Νευρολογικών Επιστημών της Φλορεντίας Στέφανο Παλάντι συμπύκνωσε τη γνώση του και την εξέθεσε στη «Repubblica» προς χάριν όλων. Το πρώτο πράγμα που λέει είναι ότι μετά τις θερινές διακοπές, σε τελείως άλλους ρυθμούς από εκείνους της χειμωνιάτικης καθημερινότητάς μας, χρειαζόμαστε μια παύση για περισυλλογή. Μας προτρέπει να μπούμε σταδιακά στη δουλειά, φροντίζοντας να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας ότι οι διακοπές δεν ήταν ένα κεφάλαιο που έκλεισε, αλλά μια ευκαιρία για ξεναγέμισμα των μπαταριών εν όψει νέων προκλήσεων. Ο διαλογισμός, όχι απαραίτητα με τη φιλοσοφική ή θρησκευτική έννοιά του, αλλά με μέσο τη σιωπή, μπορεί να λειτουργήσει ως αντίσταση στη θλίψη. Η άσκηση του μυαλού με τρόπο τέτοιο, ώστε να ανασύρουμε τις καλές αναμνήσεις του καλοκαιριού και να τις δουλεύουμε, για να μας δίνουν δύναμη, προτείνεται από τους ειδικούς. Ομοίως επωφελής είναι και η σωματική άσκηση -αεροβική γυμναστική τρεις φορές την εβδομάδα είναι η δοσολογία-, καθώς θα μας γλιτώσει από την απότομη προσγείωση στην καρέκλα του γραφείου. Λιγότερο κοπιαστική αλλά άκρως ευεργετική για την ψυχική μας ηρεμία είναι η αρωματοθεραπεία. Παρ’ όλο που στενά επιστημονικά δεν τεκμηριώνεται, οι δάσκαλοι της Ανατολής λένε ότι το έλαιο του δενδρολίβανου μας γεμίζει με θετική ενέργεια και εκείνο του τριαντάφυλλου μας βοηθά να χαλαρώσουμε. Η μουσική κοινότοπα λέγεται ότι εξημερώνει τα ήθη, όμως έρευνα στην εντατική σε νοσοκομείο της Βαλτιμόρης έδειξε ότι μισή ώρα μουσικής έχει στον οργανισμό το ίδιο αποτέλεσμα με 10 mg Βάλιουμ! Ο εγκέφαλός μας, όμως, για να λειτουργεί σωστά, έχει ανάγκη από σωστή τροφή. Απλοί και σύνθετοι υδρογονάνθρακες, που θα ενεργοποιήσουν τους νευροδιαβιβαστές, προϊόντα με Ω3 και Ω6, πρωτεΐνες και βιταμίνες -κυρίως Β- θα πρέπει να είναι στο πρόγραμμα. Απαραίτητα είναι τα κόκκινα σταφύλια. Πολύ σημαντικό στη θεραπεία του συνδρόμου της επιστροφής είναι το γέλιο, που ενεργοποιεί τις βήτα-ενδορφίνες, αλλά πρακτικά και την παραγωγικότητα. Τα συχνά διαλείμματα με μαλακές κινήσεις που θα βοηθούν το κυκλοφορικό ενδείκνυνται επίσης. Το χρώμα είναι απαραίτητο για την προσαρμογή -κίτρινο που εξουδετερώνει την υπνηλία, κυανό και πράσινο που χαλαρώνουν, αλλά όχι τόσο ώστε να μη δουλεύουμε. Κι όταν μπούμε κάπως στους φθινοπωρινούς ρυθμούς, ας μην ξεχάσουμε τα παιδιά. Θέλουν κι αυτά σταδιακή προσαρμογή και σιγά σιγά πρωινό ξύπνημα και δραστηριότητες, πριν πάνε στο σχολείο.

http://www.enet.gr/?i=news.el.kosmos&id=198007

Advertisements

One thought on “Πως αντιμετωπίζεται η κατάθλιψη στην εργασία μετά τις διακοπές

  1. Υπάρχει και η προσέγγιση της κλινικής υπνοθεραπείας που βοηθά !!!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s