Ετσι λειτουργεί η αγορά εργασίας στην Ελλάδα! Αφιερωμένο στο ΙΚΑ , το υπουργείο Εργασίας, τα συστήματα «Ηλιος» και κουραφέξαλα !!! Η Εργασιακή Κίνα είναι στην Ελλάδα !

metenergeia343Παραθέτω παρακάτω …αυτό που έγραψε ένας από τους χιλιάδες εργαζόμενους που ζητάνε βοήθεια από το blog μου…Βγάζω κάποιες ημερομηνίες και αντικείμενο εργασία και είδος εταιρίας και σας το παραθέτω αυτούσιο …Αυτό γίνεται στο 80% της Ελληνικής Αγοράς Εργασίας ! Και γιαυτό κάποιοι θησαυρίζουν σε περιόδους κρίσης. Κράτος και ελεκτικοί μηχανισμοί δεν υπάρχουν…Μπορεί να κάνουν και πλάτες …Γιαυτό η ανεργία πάει στα ύψη …γιαυτό το ΙΚΑ χρεοκοπεί …όσες μαιμού συντάξεις και βρούν ή 10χιλιαρα βάλουν σε φουκαράδες ..περιπτεράδες για ανασφάλιστους … !
«Καλημέρα σας. Εργάζομαι σχεδόν 3 χρόνια σε εταιρεία … και έχω να δηλώσω τα εξής:
1. Δεν έχω πάρει αντίγραφο σύμβασης.
2. Δεν έχω λάβει καμία καρτέλα ενσήμων.
3. Από τις … (έναρξη εργασίας) έως τις …εργαζόμουν σε πόστο με κυλιόμενο ωράριο (6 ημέρες) και στην συνέχεια έπαιρνα 2 ρεπό. Αυτό σημαίνει ότι εργαζόμουν και Κυριακές και Αργίες. Επίσης οι 2 τελευταίες εργάσιμες μέρες από τις 6 ήταν ΠΑΝΤΑ νύχτα (10:30-06:30) που σημαίνει ότι ΠΑΝΤΑ έπαιρνα ρεπό μετά από νύχτα που με την σειρά του σημαίνει ότι την μέρα που υποτίθεται ότι είχα ρεπό, σχολούσα στις 7 το πρωί και μετά ξεκινούσε το ρεπό μου!!! ΠΟΤΕ δεν μας είχαν δείξει πρόγραμμα εργασίας θεωρημένο.
4. Ο μισθός ήταν προκαθορισμένος και πάγιος (665ευρώ/προ μειώσεων) και μου κρατούσαν και 15/μήνα για ένα χρόνο για την στολή εργασίας. Οι συνάδελφοι που δεν εργάζονταν νύχτα έπαιρναν τον ίδιο μισθό με εμένα που εργαζόμουν. Γενικά ο μισθός ήταν 665ευρώ ασχέτως με το τι μέρες και ώρες εργαζόσουν.
5. Δεν μου δίνουν ΠΟΤΕ εκκαθαριστικό μισθοδοσίας!!! Μου δίνουν τα χρήματα από κοντά σε έναν λευκό φάκελο που δεν αναφέρεται απολύτως τίποτα, υπογράφω σε ένα χαρτί που αναφέρεται το ποσό αλλά δεν παίρνω ποτέ αντίγραφο. Έχουμε ανοίξει λογαριασμό να πληρωνόμαστε μέσω Εθνικής Τράπεζας αλλά αυτό ποτέ δεν έχει γίνει. Πολλές φορές έχω αναγκαστεί να πάω να πληρωθώ σε μέρα και ώρα που δεν εργάζομαι (ρεπό) ή να πάω σε άλλο μέρος που τους βολεύει ή να δώσουν τα χρήματά μου σε άλλον υπάλληλο να μου τα δώσει και το αντίστροφο!
6. Από τις … με τοποθέτησαν σε άλλο πόστο (5θήμερη εργασία Δευτέρα εως Παρασκευή 06:00-14:00 ή 14:00-22:00) με μείωση αποδοχών (απο 665Ε στα 550Ε ) χωρίς να υπογράψω καμία νέα σύμβαση ενώ ταυτόχρονα απαιτούσαν για κάποιο διάστημα να πηγαίνω και σε 2ο πόστο καθημερινά για 3ωρη εργασία (18:00-21:00) και με πλήρωναν με την ώρα χωρίς να μου έχουν πεί πόσο είναι η ώρα και χωρίς να μου την πληρώνουν σαν υπερωρία. Και ενώ πλέον δεν είχα σταθερό και συγκεκριμένο ωράριο άρα και μισθό και εργαζόμουν και υπερωρίες Σαββατοκύριακα στο κανονικό μου πόστο λόγο φόρτου εργασίας και για κάποιο διάστημα 11ωρα (8ώρες 1ο πόστο+3 ώρες 2ο πόστο) συνέχιζαν να μην μου δίνουν εκκαθαριστικό μισθοδοσίας με αποτέλεσμα να μην γνωρίζω καθόλου τί μου πληρώνουν και αν μου πληρώνουν όλες τις ώρες και τις υπερωρίες. Φυσικά όλα αυτά χωρίς ποτέ να με ρωτήσουν αν μπορώ να εργαστώ όλες αυτές τις υπερωρίες και χωρίς ποτέ να δώ πρόγραμμα εργασίας, ή βιβλίο υπερωριών. Επίσης έχω εργαστεί βάρδιες με μεταξύ τους χρονική απόσταση 8 ωρών.
7. Φτάνω στο κυριότερο όλων. Με είχαν ενημερώσει ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ όταν έγινε η πρόσληψη πως η εταιρεία δίνει μόνο 12 μέρες άδεια το χρόνο. Με αναγκάζουν να υπογράψω Υπεύθυνη Δήλωση ότι έλαβα όλη την κανονική μου άδεια για να μου δώσουν το επίδομα άδειας!!! Μέσα στο … πήρα 6 μέρες κανονική άδεια και όταν τον Ιανουάριο του …τους ζήτησα να πάρω τις άλλες 6 μέρες μου είπαν ότι κανονικά επειδή έχει αλλάξει το έτος δεν γίνεται ούτε να την πάρω ούτε να μου την πληρώσουν και ότι τελικά θα μου κάνουν τεράστια χάρη και θα μου την πληρώσουν όπως και έγινε. Φυσικά ποτέ δεν με ενημέρωσαν ότι έχω υπόλοιπο άδειας και πως πρέπει να την πάρω και φυσικά ούτε λόγος για τις υπόλοιπες μέρες άδειας που δικαιούμουν πέραν των 12!!! Επίσης να διευκρινίσω ότι επί της ουσίας ούτε αυτές τις 6 μέρες άδειας πήρα καθώς κάθε φορά που έλειπε κάποιος συνάδελφος από τους 4 με άδεια οι υπόλοιποι 3 δουλεύαμε στα ρεπό μας. Δηλαδή 6μέρες + 2ρεπό + 6 μέρες = 14 μέρες σερί κι αυτό έγινε 3 φορές όταν πήραν άδεια οι υπόλοιποι 3 συνάδελφοι. Αφού λοιπόν είχα δουλέψει 3φορές το 2ήμερο ρεπό έτσι πήρα και γώ τις 6 μέρες άδειας! Για το ..ζήτησα άδεια για το καλοκαίρι και μου είπαν ότι θα πάρω μέσα Οκτωβρίου και μετά. Τελικά ζήτησα 5 μέρες μου την έδωσαν αλλά τελικά με πήραν τηλέφωνο την τρίτη μέρα της άδειάς μου και μου είπαν να επιστρέψω γιατί προέκυψε κάποιο πρόβλημα όπως και έγινε. Άρα πήρα άδεια καλοκαιριού 3 μέρες . Όταν λοιπόν ζήτησα τις υπόλοιπες 9 μέρες που απέμεναν μου είπαν ότι είναι πολλές και θα μου δώσουν ακόμα 3 μέρες και τις υπόλοιπες θα μου τις πληρώσουν. Άρα πάλι 6 μέρες άδεια και μάλιστα σπαστές (3+3)!!! Για το ξεκίνησα να ζητάω την άδειά μου από τον ….έτσι ώστε να δώσω πολύ μεγάλο χρονικό περιθώριο και να μην δημιουργηθεί πρόβλημα, όμως μου λέγανε να ξαναπάρω αργότερα και αργότερα ώσπου φτάσαμε τέλος Ιουλίου να κανονίσουμε να πάρω άδεια (5 μέρες). Αρχές Αυγούστου όμως με ενημέρωσαν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα και δεν μπορεί τελικά να μου την δώσει. Ξαναπήρα τηλέφωνο να ζητήσω έστω 2 μέρες άδεια και η απάντηση ήταν: “…και ποιός θα σε αντικαταστήσει;;;” και “τώρα είναι περίοδος αδειών και είναι δύσκολο!!!’’.
Να πω βέβαια ότι στις 01/08 που πληρώθηκα και το επίδομα άδειας υπέγραψα και την γνωστή υπεύθυνη δήλωση ότι έχω πάρει ΟΛΕΣ τις μέρες άδειάς μου. Φυσικά μέχρι σήμερα δεν έχω πάρει ΚΑΜΜΙΑ.
8. Τελειώνοντας να πώ ότι μόλις .. με ενημέρωσαν ότι επειδή ανέλαβαν κάποια καινούρια … και θα χρειαστούν άτομα, θα εργάζομαι από Δευτέρα-Παρασκευή στο κανονικό μου πόστο και κάθε Σάββατο στην νέα φύλαξη. Τώρα, όταν χρειαστεί και καμιά Κυριακή εκτάκτως στο κανονικό μου πόστο, τότε και αυτό θα το κάνω εγώ!!! Με λίγα λόγια, όσες … καινούριες και να αναλάβουν, όσο καλά και αν πηγαίνει η εταιρεία, αυτοί θα την βγάλουν με εμάς το υπάρχον προσωπικό, ασχέτως αν θα πάρουμε ποτέ ρεπό, ασχέτως των ωρών που εργαζόμαστε, ασχέτως αν θα πάρουμε ποτέ άδεια.
Το μόνο που θέλω από εσάς είναι να με ενημερώσετε σε ποιό από όλα αυτά έχω δίκιο ή άδικο και αν μπορώ να το βρώ. Ποιός θα ήταν ο ενδεδειγμένος δρόμος για να ακολουθήσω για να μην το χάσω; Πώς μπορώ να τα αποδείξω όλα αυτά;;; Φυσικά όταν πήγα να διαμαρτυρηθώ έστω και για τα μισά από όλα αυτά η απάντηση ήταν “Να μην μιλάω και να υποκύπτω σε αυτό που θέλει η εταιρεία γιατί έξω τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα”!!!»
Υ.Γ. Με συγχωρείτε πάρα πολύ για το τεράστιο κείμενο αλλά βλέπετε είναι τόσα πολλά…

This entry was posted in Χωρίς κατηγορία. Bookmark the permalink.

3 thoughts on “Ετσι λειτουργεί η αγορά εργασίας στην Ελλάδα! Αφιερωμένο στο ΙΚΑ , το υπουργείο Εργασίας, τα συστήματα «Ηλιος» και κουραφέξαλα !!! Η Εργασιακή Κίνα είναι στην Ελλάδα !

  1. απο οτι καταλαβα η εργασια ειναι σε εταιρια φυλαξης. Και σε αλλο τομεα να ηταν οι εργοδοτες πλεον πληρωνουν με την ωρα δηλ. 2,5 ευρω/ωρα καθαρα για οσους ειναι πανω απο 25. δεν πληρωνει κανεις με το μηνα κ πουθενα δεν ισχυει ο κατωτατος μισθος δηλ τα 586 μεικτα. λοιπον ο μηνιαιος μισθος ενος εργαζομενου ειναι 2,5/ωρα *8 = 20 ευρω την ημερα * 5 μερες=100€ * 4 εβδομαδες = 400 ευρω!!!. τωρα υπερωριες δεν εχει να πληρωθεις παραπανω σε υποχρεωνουν σε ατομικη συμβαση. Τωρα αν εισαι κατω των 25 ετων μπορει να (συνηθως) παιρνεις 1,60 € / ωρα. επισης πληρωνουν (αν σε πληρωσουν βεβαια) καθε 20η με 30η ημερα του επομενου μηνα. τα γνωριζω απο πρωτο χερι εχω φυγει απο πολλες δουλειες γι αυτο το λογο.επισης η επιθεωρηση εργασιας αν επικοινωνησεις μαζι τους σου λενε «οτι σου ειπε ο εργοδοτης ισχυει » και να απολυθεις και να ξερεις οτι δικαιουσαι παραπανω αποζημιωση απο τα ψιχουλα που σου δινει ο εργοδοτης παλι η επιθεωρηση θα σου πει οτι σου δινει ο εργοδοτης σου. τα χω περασει απλα τα γραφω ετσι προς ενημερωση σας. ευχαριστω

  2. επισης ξεχασα να συμπληρωσω οτι δεν ισχυουν τριετιες δεν ισχυει τιποτα ολοι οι εργαζομενοι πληρωνονται το ιδιο. εχουν κοψει ενα πλαφον το μηνα κ παιρνουν ολοι τον ιδιο μισθο.

  3. Παράθεμα: Ετσι λειτουργεί η αγορά εργασίας στην Ελλάδα! | Ένωση Μακεδόνων Κέρκυρας

Σχολιάστε

